SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ w Wyszkowie 07 – 200 Wyszków,ul. Komisji Edukacji Nar­o­dowej 1   Tele­fony:  Sekre­tari­at Dyrekcji —  (0–29) 743 76 11 (bezpośred­ni) lub (0–29) 743 76 00 (cen­trala), nr wew. 311; FAX – (0–29) 743 76 05; e‑mail: spzzoz@wp.pl ;   www.szpitalwyszkow.pl Wyszków, dnia 15/12/2014 roku DEZ/P/341/ZP-35/2014 INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY W niniejszym postępowa­niu o zamówie­nie pub­liczne prowad­zone w try­bie prze­tar­gu nieogranic­zonego o wartoś­ci mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na pod­staw­ie art.11 ust 8 ustawy z dnia 29 sty­cz­nia 2004 roku pra­wo zamówień pub­licznych (t.j. Dz. U. z 2010 r Nr 113 poz.759z późn. zm.) w przed­mio­cie: Dzierżawa anal­iza­to­ra hema­to­log­icznego wraz dostawą odczyn­ników i mate­ri­ałów zuży­wal­nych do SPZZOZ w Wyszkowie Zamaw­ia­ją­cy dokon­ał wyboru:
  • ofer­ty nr 1 złożonej przez Abbott Lab­o­ra­to­ries Poland Sp. z o.o. ul. Postępu 21b, 02–676 Warsza­wa- za 24 m‑ce cena brut­to 59.600,36 zł, ter­min dostawy odczyn­ników- 5 dni.
UZASADNIENIE W przed­miotowym postępowa­niu została złożona jed­na ofer­ta, której cena mieś­ci się w kwocie jaką Zamaw­ia­ją­cy może przez­naczyć na real­iza­cję niniejszego zamówienia. Jed­nocześnie Zamaw­ia­ją­cy infor­mu­je, że pod­pisanie umowy z wybranym Wykon­aw­cą nastąpi z dniem 19/12/2014 roku w siedz­i­bie SPZZOZ w Wyszkowie. Ofer­ty w niniejszym postępowa­niu złożyli następu­ją­cy Wykon­aw­cy:
  1. Abbott Lab­o­ra­to­ries Poland Sp. z o.o. ul. postepu 21b, 02–676 Warsza­wa: cena brut­to 59.600,36 zł- 90 pkt w jedynym kry­teri­um ceny, ter­min dostawy odczyn­ników- 5 dni à 10 pkt w kry­teri­um dostawy; RAZEM: 100 pkt.
Cecylia Domżała Dyrek­tor SPZZOZ w Wyszkowie Wyszków, dnia 12/12/2014 r. DEZ/P/341/ZP- 35/2014 Doty­czy: Prze­tar­gu nieogranic­zonego w przed­mio­cie: Dzierżawa anal­iza­to­ra hema­to­log­icznego wraz dostawą odczyn­ników i mate­ri­ałów zuży­wal­nych do SPZZOZ w Wyszkowie. W odpowiedzi  na wnie­sione zapy­ta­nia do SIWZ, zgod­nie z art. 38 ust.1 pzp, doty­czące powyżej wskazanego prze­tar­gu Zamaw­ia­ją­cy udziela poniżej podanych odpowiedzi: Doty­czy SIWZ, Para­me­try graniczne automaty­cznego anal­iza­to­ra hema­to­log­icznego – Załącznik nr 3: Pytanie nr 1: Czy Zamaw­ia­ją­cy dop­uś­ci anal­iza­tor, który do wyko­na­nia oznaczenia aspiru­je 50µl nato­mi­ast w try­bie wstęp­nego roz­cieńczenia 20µl? Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 2:Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na zaofer­owanie anal­iza­to­ra, dla którego pre­cyz­ja wynosi dla WBC_<3.5%, MCV_<2,0%, PLT_<6.0%, MPV_<5.0%? Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 3:Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na zaofer­owanie anal­iza­to­ra, w którym zdefin­iowany jest tylko jeden zakres ref­er­en­cyjny, resz­ta zakresów zdefin­iowa­nia jest w sys­temie LIS? Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 4:Czy Zamaw­ia­ją­cy biorą pod uwagę to iż anal­iza­tor będzie podłąc­zony do LIS, wyrazi zgodę na zaofer­owanie anal­iza­to­ra, który posi­a­da wewnętrzną pamięć na 300 wyników? Odpowiedź: Zamaw­ia­ją­cy nie wyraża zgody. Pytanie nr 5:Czy zamaw­ia­ją­cy wyrazi  zgodę na zaofer­owanie anal­iza­to­ra z wbu­dowana drukarką? Odpowiedź:  Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 6:Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na zaofer­owanie anal­iza­to­ra z wbu­dowanym ekranem, 5,67 cali? Odpowiedź: Zamaw­ia­ją­cy nie wyraża zgody. Pytanie nr 7:Doty­czy SIWZ, Rozdzi­ał III Przed­miot zamówienia, pkt. 5: Zamaw­ia­ją­cy zas­trze­ga sobie pra­wo do niewyko­rzys­ta­nia pełnej iloś­ci mate­ri­ałów. W związku z powyższym prosimy o zas­trzeże­nie, iż ogranicze­nie zamaw­ianego asorty­men­tu nie przekroczy 20% poprzez dodanie zapisu w brzmie­niu:„, przy czym zmniejsze­nie zamaw­ianego asorty­men­tu nie przekroczy 20%”.Jeżeli tak prosimy o odpowied­nią zmi­anę Wzoru umowy (załącznik nr 5 do SIWZ) w §1 ust. 3. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Zamaw­ia­ją­cy ze wzglę­du na specy­fikę prowad­zonej dzi­ałal­noś­ci nie jest wstanie podać pro­cen­towego zamówienia. Podane iloś­ci stanow­ią sza­cunek na pod­staw­ie ostat­nich 12 miesię­cy hos­pi­tal­i­zowanych pac­jen­tów. Pytanie nr 8:Doty­czy SIWZ, Rozdzi­ał VI Ter­min wyko­na­nia zamówienia: Prosimy o popraw­ie­nie omył­ki pis­arskiej w zakre­sie ter­minu wyko­na­nia zamówienia, gdyż w przy­pad­ku gdy zamówienia należy wykon­ać w ter­minie 24 miesię­cy, wów­czas okres ten będzie wynosił od 22.12.2014 do 21.12.2016 nie do 21.12.2017. Odpowiedź: Zamaw­ia­ją­cy wyraża zgodę. Zamówie­nie należy wykon­ać w ter­minie 24 miesię­cy, wów­czas okres ten będzie wynosił od 22.12.2014 do 21.12.2016 roku. Pytanie nr 9:Doty­czy SIWZ, Ofer­ta – Załącznik nr 1 do SIWZ: Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę, aby ter­min dostawy odczyn­ników był lic­zony w dni­ach roboczych od dnia złoże­nia zamówienia, w kon­sek­wencji dopisanie  wyraże­nia „roboczych” po zapisie „odczyn­ników .… dni”? Jeżeli tak prosimy o odpowied­nią zmi­anę Wzoru umowy (załącznik nr 5 do SIWZ) w §8 ust. 2. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Doty­czy SIWZ, Wzór mowy — Załącznik nr 5 do SIWZ: Pytanie nr 10: §3:  Prosimy o usunię­cie zapisu „lub w inny dostęp­ny sposób” oraz uzu­pełnie­nie poprzez dodanie zapisu w brzmie­niu: „emailem (na adres .….….….….….….….….….) lub pocztą na adres Zamaw­ia­jącego. Min­i­malne dane niezbędne do praw­idłowego zamówienia Odczyn­ników to: nazwa i adres Zamaw­ia­jącego, nazwa hand­lowa i numer kat­a­l­o­gowy zamaw­ianych pro­duk­tów, ilość, cena lub wskazanie właś­ci­wej umowy hand­lowej, miejsce dostawy oraz oczeki­wana data dostawy. W przy­pad­ku mate­ri­ału kon­trol­nego, niezbęd­ną infor­ma­cją jest również numer zamaw­ianej serii (LOT), zgod­nie z har­mono­gramem dostaw. Czas real­iza­cji zamówienia bieg­nie od momen­tu jego skutecznego dotar­cia do Wykon­aw­cy.” Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 11:§5 pkt. 2.2:  Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na zmi­anę zapisu ww. postanowienia wzoru umowy na zapis w brzmie­niu: „Wykon­aw­ca zobow­iązu­je się do wys­taw­ienia fak­tu­ry za dzierżawę ostat­niego dnia każdego miesią­ca kalen­dar­zowego”? Zmi­any powyższe podyk­towane są stricte kwes­t­i­a­mi księ­gowy­mi. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 12:§5 ust. 4 i 7:  Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na dopisanie po słowach „w ter­minie 10 dni” wyraże­nia „roboczych”? Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 13: §5 ust. 6:  Prosimy o uzu­pełnie­nie postanowienia poprzez dodanie zapisu w brzmie­niu: „W sytu­acji, gdy konieczność doko­na­nia napraw pow­stała z winy Zamaw­ia­jącego na skutek niepraw­idłowej eksploat­acji przed­mio­tu umowy, kosz­ty napraw i częś­ci zami­en­nych pokry­wa Zamaw­ia­ją­cy”. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 14: §8 ust. 3:  Prosimy o mody­fikację ww. postanowienia poprzez dodanie zda­nia w następu­ją­cym brzmie­niu: „Przed zas­tosowaniem jed­nak powyższego środ­ka, Zamaw­ia­ją­cy zobow­iązany jest wezwać Wykon­aw­cę do spełnienia świad­czenia, wyz­nacza­jąc mu odpowied­ni ter­min do wyko­na­nia obow­iązku umownego.” Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 15: §9 ust. 2:  Prosimy o usunię­cie zapisu „lub w inny dostęp­ny sposób” oraz uzu­pełnie­nie poprzez dodanie zapisu w brzmie­niu: „ lub emailem (na adres .….….….….….….….….….)” Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 16: §9 ust. 4:  Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na dopisanie po słowach „w ciągu 5 dni” wyraże­nia „roboczych”? Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 17: §10 ust. 1 lit. a) i b):  Prosimy o mody­fikację ww. postanowienia umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej nal­iczana była od wartoś­ci net­to niezre­al­i­zowanej częś­ci umowy. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 18:§10 ust. 1 lit. c):  Prosimy o zmi­anę ww. postanowień pro­jek­tu umowy poprzez zastąpi­e­nie uży­tych sfor­mułowań „za każdy dzień opóźnienia” zwrotem „za każdy dzień zwło­ki”. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 19:§10 ust. 4:  Zwracamy uwagę na kwest­ię potrą­ca­nia kar umownych z wyna­grodzenia. Pro­ponu­je­my usunię­cie tego zapisu. Zasadne było­by, aby Wykon­aw­ca znał ewen­tu­al­ną kwotę kary umownej przed jej potrące­niem i ewen­tu­al­nie mógł wów­czas wyraz­ić zgodę na jej potrące­nie z wyna­grodzenia. Takie automaty­czne i jed­nos­tkowe „potrą­canie” może prowadz­ić do licznych błędów. W kon­sek­wencji prosimy o dodanie zapisu w brzmie­niu: „W takim wypad­ku potrące­nie doko­nane będzie przez pisemne oświad­cze­nie złożone Wykon­aw­cy przez Zamaw­ia­jącego w ter­minie 14 dni od daty otrzy­ma­nia fak­tu­ry VAT. W przy­pad­ku złoże­nia przez Zamaw­ia­jącego oświad­czenia o potrące­niu kwoty z tytułu nal­ic­zonych kar umownych, należne wyna­grodze­nie wypła­cane Wykon­aw­cy pom­niejs­zone zostanie o tę kwotę”. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 20: §10: Prosimy o uzu­pełnie­nie zapisu poprzez dodanie zda­nia: „Obow­iązek nal­icza­nia kar umownych nie doty­czy okolicznoś­ci, gdy Wykon­aw­ca wstrzy­ma kole­jne dostawy na skutek zwło­ki Zamaw­ia­jącego w zapła­cie ceny zakupu pon­ad 60 dni licząc od ter­minu zapłaty.” Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 21:§10: Prosimy o uzu­pełnie­nie ww. postanowienia wzoru umowy poprzez dodanie zapisu w brzmieniu:„Zamawiający zapłaci Wykon­aw­cy karę umową w wysokoś­ci 10% wartoś­ci net­to niezre­al­i­zowanej częś­ci umowy w przy­pad­ku odstąpi­enia od umowy przez Wykon­aw­cę z winy Zamaw­ia­jącego, z wyłącze­niem okolicznoś­ci, o której mowa w §7 ust. 5 niniejszej umowy”. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 22:§10: Czy Zamaw­ia­ją­cy wyrazi zgodę na dodanie postanowienia w brzmie­niu: “Łącznie wysokość kar umownych nie może przekroczyć 10% wartoś­ci umowy”. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 23: §13: Prosimy o uzu­pełnie­nie ww. postanowienia wzoru umowy poprzez dodanie zapisu w brzmieniu:„1. Wykon­aw­ca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem naty­ch­mi­as­towym, jeżeli Zamaw­ia­ją­cy zale­ga z zapłatą wyna­grodzenia za okres dłuższy niż sześć miesię­cy. 2.Ponadto każ­da ze stron ma pra­wo wypowiedzieć umowę, z zachowaniem 30-dniowego okre­su wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesią­ca kalen­dar­zowego, za pomocą pisem­nego oświad­czenia przekazanego drugiej stron­ie wraz z podaniem pod­stawy prawnej i przy­czyny uza­sad­ni­a­jącej rozwiązanie niniejszej umowy”. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Pytanie nr 24: Na postaw­ie ustawy z dnia 29 sierp­nia 1997 r o ochronie danych osobowych prosimy o uzu­pełnie­nie wzoru umowy poprzez dodanie postanowień w brzmie­niu: W celu real­iza­cji umowy Zamaw­ia­ją­cy powierza przetwarzanie danych osobowych ze zbioru danych osobowych ………………..  w try­bie art. 31 Ustawy z dnia 29 sierp­nia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmi­an.) zwanej dalej ustawą o ochronie danych osobowych a Wykon­aw­ca zobow­iązu­je się do ich przetwarza­nia w zakre­sie niezbęd­nym do wyko­na­nia niniejszej umowy. Zamaw­ia­ją­cy oświad­cza, że jest admin­is­tra­torem danych osobowych w rozu­mie­niu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Wykon­aw­ca oświad­cza, że zobow­iązu­je się do przetwarza­nia danych osobowych wyłącznie w zakre­sie i celu przewidzianym w niniejszej umowie. Przetwarzanie danych obe­j­mu­je w szczegól­noś­ci utr­walanie, prze­chowywanie i usuwanie danych. Przekazy­wanie przetwarza­nia danych osobowych osobom trzec­im Wykon­aw­ca nie jest uprawniony do przekazy­wa­nia swoim pod­wykon­aw­com lub innym osobom danych osobowych uzyskanych od Zamaw­ia­jącego w try­bie powierzenia bez uprzed­niej zgody Zamaw­ia­jącego. Wykon­aw­ca jest zobow­iązany do przestrze­ga­nia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz roz­porządzenia Min­is­tra Spraw Wewnętrznych i Admin­is­tracji z dnia 29 kwiet­nia 2004 r., w spraw­ie doku­men­tacji przetwarza­nia danych osobowych oraz warunk­ów tech­nicznych i orga­ni­za­cyjnych, jakim powin­ny odpowiadać urządzenia i sys­te­my infor­maty­czne służące do przetwarza­nia danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100 poz. 1024) zwanego dalej roz­porządze­niem. Wykon­aw­ca zobow­iązu­je się do zas­tosowa­nia przy przetwarza­niu danych osobowych, środ­ków tech­nicznych i orga­ni­za­cyjnych zapew­ni­a­ją­cych ochronę danych, w zakre­sie określonym w art. 36–39a ustawy o ochronie danych osobowych i roz­porządzenia. Wykon­aw­ca oświad­cza, że dostęp do powier­zonych danych osobowych mają wyłącznie pracownicy/współpracownicy Wykon­aw­cy, którym nadano imi­enne upoważnienia do przetwarza­nia danych osobowych, w tym celu Zamaw­ia­ją­cy upoważ­nia Wykon­aw­cę do udzie­le­nia w/w upoważnień. Upoważnienia mogą być ważne tylko do dnia odwoła­nia lub usta­nia zatrud­nienia, nie dłużej jed­nak niż do koń­ca obow­iązy­wa­nia niniejszej umowy. Wykon­aw­ca jest zobow­iązany przed­staw­ić upoważnienia wys­taw­ione swoim pracownikom/współpracownikom na każde żądanie Zamaw­ia­jącego. Wykon­aw­ca oświad­cza, że prowadzi ewidencję pra­cown­ików / współpra­cown­ików upoważnionych do przetwarza­nia danych osobowych. Wykon­aw­ca oświad­cza, że oso­by upoważnione przez niego do przetwarza­nia danych osobowych, o których mowa w ust. 3 zostały zobow­iązane do zachowa­nia tych danych w tajem­ni­cy. Tajem­ni­ca ta obe­j­mu­je również wszelkie infor­ma­c­je doty­czące sposobów zabez­pieczenia powier­zonych do przetwarza­nia danych osobowych. Wykon­aw­ca odpowia­da za szkody jakie pow­stały wobec Zamaw­ia­jącego lub osób trze­ci­ch w wyniku niez­god­nego z umową o powierze­nie przetwarza­nia danych osobowych. Odpowiedzial­ność, o której mowa w niniejszym ustępie wyni­ka z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów Kodek­su cywilnego. Wykon­aw­ca po zakończe­niu przetwarza­nia danych osobowych zobow­iązany jest do niezwłocznego usunię­cia (jeśli jest w ich posi­ada­niu) powier­zonych mu danych. Odpowiedź: Zgod­nie z SIWZ. Zamaw­ia­ją­cy infor­mu­je, iż ter­min składa­nia ofert nie ule­ga zmi­an­ie i jest do dnia 15/12/2012 do godz.10:00. Otwar­cie ofert nastąpi w siedz­i­bie Zamaw­ia­jącego w dniu 15/12/2012 roku o godz. 10:15 Woj­ciech Żubrows­ki Z‑ca Dyrek­to­ra ds. Lecznict­wa Wyszków: Wyszków: Dzierżawa anal­iza­to­ra hema­to­log­icznego wraz dostawą odczyn­ników i mate­ri­ałów zuży­wal­nych do SPZZOZ w Wyszkowie. Numer ogłoszenia: 400256 — 2014;  data zamieszczenia: 05.12.2014 Mate­ri­ały do pobra­nia.