Strefa Pacjenta

Przyjęcie do szpitala

Przyjęcie do szpitala dokonywane jest w trzech miejscach:

  • Izbie Przyjęć zlokali­zowanej przy Szpi­tal­nym Odd­ziale Ratunkowym,
  • Izbie Przyjęć zlokali­zowanej w Odd­ziale Gineko­log­iczno – Położniczym,
  • Izbie Przyjęć zlokali­zowanej w Odd­ziale Pedi­atrycznym.

W momencie przyjęcia do Szpitala pacjent zobowiązany jest przedstawić:

  • skierowanie, wys­taw­ione przez lekarza, lekarza den­tys­tę lub fel­cz­era (każdego, nieza­leżnie od tego czy udziela on świad­czeń w ramach sys­te­mu pub­licznej opie­ki zdrowot­nej czy też włącznie w gabinecie komer­cyjnym), jeżeli cel leczenia nie może być osiąg­nię­ty przez lecze­nie ambu­la­to­ryjne,
  • posi­adaną doku­men­tację medy­czną i wyni­ki badań/ kon­sul­tacji zle­conych przez lekarza kieru­jącego;
  • dowód oso­bisty lub inny doku­ment potwierdza­ją­cy jego tożsamość (pasz­port, pra­wo, jazdy, legi­t­y­mac­ja szkol­na – w przy­pad­ku dzieci do 18 roku życia).

W stanach nagłych skierowanie nie jest wyma­gane. Po przyję­ciu w Izbie Przyjęć, pac­jent zosta­je przekazany do odd­zi­ału, w którym będzie hos­pi­tal­i­zowany, zgod­nie ze skierowaniem. Odzież oso­bista pac­jen­tów prze­chowywana jest w mag­a­zynie odzieży. Za pieniądze i inne przed­mio­ty wartoś­ciowe Szpi­tal nie odpowia­da (moż­na je złożyć w depozy­cie i ode­brać za pok­witowaniem w dniu wyp­isu ze szpi­ta­la).

Informacje o stanie zdrowia Pacjenta

Infor­ma­c­je o stanie zdrowia, planowanym pro­ce­sie leczenia, przewidy­wanym ter­minie wyp­isa­nia i prze­niesienia do innego szpi­ta­la mogą być przekazane tele­fon­icznie tylko  w sytu­ac­jach wyjątkowych po uprzed­nim ustal­e­niu sposobu ich przekazy­wa­nia. Kon­takt z bliski­mi — nasi pac­jen­ci mogą utrzy­mać za pomocą włas­nych środ­ków łącznoś­ci np. tele­fonu. W przy­pad­ku braku włas­nego tele­fonu nasz per­son­el udostęp­ni pac­jen­towi tele­fon odd­zi­ałowy.

Wykaz tele­fonów
Odd­zi­ał Chorób Wewnętrznych 29  743–76-62
Sekre­tari­at Odd­zi­ału Chorób Wewnętrznych w godz. 8.00–15.35 29  743–76-85
Odd­zi­ał Kar­di­o­log­iczny 29  743–76-65
Sekre­tari­at Odd­zi­ału Kar­di­o­log­icznego w godz. 8.00–15.35 29  743–76-70
Odd­zi­ał Gineko­log­iczno-Położniczy 29  642–95-58 lub 743–76-92
Sekre­tari­at Odd­zi­ału Gineko­log­iczno-Położniczego w godz. 8.00–15.35 29  743–76-25
Odd­zi­ał Chirur­giczny Ogól­ny 29  743–76-31
Sekre­tari­at Odd­zi­ału Chirur­gicznego Ogól­nego w godz. 8.00–15.35 29  743–76-81
Podod­dzi­ał Chirurgii Ura­zowo-Ortope­dy­cznej 29  743–79-16
Sekre­tari­at Podod­dzi­ału Chirurgii Ura­zowo-Ortope­dy­cznej w godz. 8.00–15.35 29  743–76-81
Odd­zi­ał Pedi­atryczny 29  743–76-34
Sekre­tari­at Odd­zi­ału Pedi­atrycznego w godz. 8.00–15.35 29  743–76-34
Odd­zi­ał Anestezjologii i Inten­sy­wnej Ter­apii 29  743–76-38
Sekre­tari­at Odd­zi­ału Anestezjologii i Inten­sy­wnej Ter­apii w godz. 8.00–15.35 29  743–76-37

 

Żywienie

Praw­idłowe odży­wian­ie jest bard­zo ważnym ele­mentem pro­ce­su zdrowienia, dlat­ego u każdego pac­jen­ta prze­by­wa­jącego w odd­ziale lekarz zale­ca odpowied­nią dietę, stosowną do wieku i stanu zdrowia. Zda­je­my sobie sprawę, że jej przestrze­ganie w warunk­ach szpi­tal­nych nie jest rzeczą łatwą. W związku z ogól­nym złym samopoczu­cie psy­chofizy­cznym spowodowanym chorobą, odmi­en­ny­mi nawyka­mi związany­mi z kul­turą spoży­wa­nia posiłków, niemożnoś­cią jedzenia “tego na co ma się ochotę”, i wielo­ma inny­mi przy­czy­na­mi pac­jen­ci częs­to korzys­ta­ją z posiłków domowych. Przynosze­nie posiłków domowych nie jest zakazane. Jed­nak ich wprowadzanie do diety szpi­tal­nej może stać się przy­czyną wielu nieprzy­jem­nych następstw. Dlat­ego w tej spraw­ie prosimy o skon­sul­towanie się z pielęg­niarką dyżurną. Pac­jen­ci prze­by­wa­ją­cy w odd­zi­ałach szpi­tal­nych otrzy­mu­ją śred­nio 3 posił­ki dzi­en­nie. Przez całą dobę maja możli­wość korzys­ta­nia z kawy, herbaty, mle­ka czy kom­po­tu. Spoży­wanie posiłków odby­wa się w salach chorych. Pac­jen­tom, którzy z różnych względów wyma­ga­ją pomo­cy w spoży­wa­niu posiłków asys­tu­ją pielęg­niar­ki. Udzi­ał w karmie­niu mogą brać również blis­cy chorego.

Wypis pacjenta

O wyp­isie do domu Pac­jent i/lub Jego blis­cy infor­mowani są pod­czas wiz­y­ty poran­nej w dzień wyjś­cia. W dniu wyp­isu sekre­tar­ka medy­cz­na odd­zi­ału prosi pac­jen­ta o przed­staw­ie­nie doku­men­tu upraw­ni­a­jącego do bezpłat­nego leczenia. Po wyko­na­niu niezbęd­nych czyn­noś­ci admin­is­tra­cyjnych sekre­tar­ka zwraca Pac­jen­towi jego doku­men­ty oraz wyda­je kartę infor­ma­cyjną wyp­isu ze szpi­ta­la wraz z recep­ta­mi. Pac­jen­ci wyp­isy­wani są z odd­zi­ału z reguły w godz­i­nach przed­połud­niowych.

Cennik za udostępnienie dokumentacji medycznej

Opłata za przechowywanie zwłok

Opła­ta za prze­chowywanie zwłok pac­jen­ta przez okres dłuższy niż 72 godziny pobier­ana od osób lub insty­tucji uprawnionych do pochowa­nia zwłok oraz od pod­miotów, na zlece­nie których prze­chowu­je się zwło­ki w związku z toczą­cym się postępowaniem karnym, wynosi 50zł brut­to za każdą rozpoczętą dobę po upły­wie 72 godzin od daty przyję­cia zwłok.

Co ze sobą zabrać?

Co ze sobą zabrać?

Do poby­tu w Szpi­talu należy przy­go­tować się zabier­a­jąc ze sobą:
— dowód oso­bisty lub inny doku­ment potwierdza­ją­cy jego tożsamość (pasz­port, pra­wo, jazdy, legi­t­y­mac­ja szkol­na – w przy­pad­ku dzieci do 18 roku życia)

Rzeczy osobiste:

  • koszula/piżama,
  • szlafrok,
  • obuwie domowe,
  • klap­ki pod prysznic,
  • przy­bo­ry toale­towe,
  • ręczni­ki,
  • wszys­tkie inne przed­mio­ty niezbędne pod­czas poby­tu w szpi­talu.

Rejestracja telefoniczna do Poradni Specjalistycznych

Rejestracji do poradni specjalistycznych w SPZZOZ w Wyszkowie można dokonać telefonicznie pod następującymi numerami telefonów: Telefon do centrali:

(29) 743 76 00 wew. 419

 

Telefon do rejestracji przychodni przyszpitalnej: (29) 743–76-58, (29) 743–79-04 735–966-437

Szanowny Pac­jen­cie! Zgod­nie z roz­porządze­niem Par­la­men­tu Europe­jskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwiet­nia 2016 r. w spraw­ie ochrony osób fizy­cznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w spraw­ie swo­bod­nego przepły­wu takich danych oraz uchyle­nia dyrek­ty­wy 95/46/WE (ogólne roz­porządze­nie o ochronie danych) ((Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, z późn. zm.), infor­mu­je­my: Admin­is­tra­torem Państ­wa danych osobowych jest: Samodziel­ny Pub­liczny Zespół Zakładów Opie­ki Zdrowot­nej w Wyszkowie, z siedz­ibą w Wyszkowie przy ul. Komisji Edukacji Nar­o­dowej 1, 07–200 Wyszków Inspek­torem Ochrony Danych (IOD) jest: Pani Anna Błaże­jczak-Jarosińs­ka

W sprawach związanych z Pani/a dany­mi osobowy­mi prosimy kon­tak­tować się z Inspek­torem Ochrony Danych (IOD) tele­fon­icznie: (od poniedzi­ałku do piątku w godz­i­nach: 8:00–15:00) pod numer tele­fonu: +48 505 221 882, e‑mailowo pod adresem: kancelaria@szpitalwyszkow.pl, anna.blazejczak.jarosinska@gmail.com

Celem przetwarza­nia danych osobowych jest: Ochrona stanu zdrowia, świad­cze­nie usług medy­cznych, lecze­nie przez oso­by trud­niące się zawodowo lecze­niem lub świad­cze­niem innych usług medy­cznych, zarządzanie udzielaniem usług medy­cznych w SPZZOZ w Wyszkowie. Udostęp­ni­amy dane osobowe: Organom upoważnionym na pod­staw­ie przepisów prawa oraz osobom upoważnionym przez Pac­jen­ta do dostępu do doku­men­tacji medy­cznej.

Dane będą prze­chowywane: Jedynie przez okres niezbęd­ny do praw­idłowego świad­czenia usług i wynika­ją­cy z przepisów prawa.

Pod­stawa praw­na przetwarza­nia danych wyni­ka w szczegól­noś­ci z:

  • Roz­porządzenia Min­is­tra Zdrowia z dnia 9 listopa­da 2015 r. w spraw­ie rodza­jów, zakre­su i wzorów doku­men­tacji medy­cznej oraz sposobu jej przetwarza­nia
  • Ustawy z dnia 15 kwiet­nia 2011 r. o dzi­ałal­noś­ci leczniczej
  • Ustawy z dnia 5 grud­nia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza den­tysty
  • Ustawy z dnia 1 lip­ca 2005 r. o pobiera­niu, prze­chowywa­niu i przeszczepi­a­niu komórek, tkanek i narządów
  • Ustawy z dnia 15 lip­ca 2011 r. o zawodach pielęg­niar­ki i położnej

Pac­jen­cie masz pra­wo:

  • do dostępu do swoich danych,
  • pra­wo ich popraw­ia­nia,
  • pra­wo do wniesienia sprze­ci­wu wobec dal­szego przetwarza­nia,
  • pra­wo do przenoszenia danych,
  • pra­wo do kon­troli przetwarzanych danych osobowych,
  • pra­wo wniesienia skar­gi do organu nad­zor­czego.

Prawo do wyrobów medycznych

PRAWO DO WYROBÓW MEDYCZNYCH

Pra­wo do naby­cia bezpłat­nych wyrobów medy­cznych na zlece­nie oso­by uprawnionej  do wysokoś­ci lim­i­tu finan­sowa­nia ze środ­ków pub­licznych określonego w Roz­porządze­niu Min­is­tra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. w spraw­ie wykazu wyrobów medy­cznych wydawanych na zlece­nie przysługu­je:

  • inwalidom wojen­nym i wojskowym,
  • cywilnym niewidomym ofi­arom dzi­ałań wojen­nych,
  • osobom represjonowanym,
  • uprawnione­mu żołnier­zowi lub pra­cown­ikowi, w zakre­sie leczenia urazów lub chorób naby­tych pod­czas wykony­wa­nia zadań poza grani­ca­mi państ­wa,
  • weter­a­nowi poszkodowane­mu w zakre­sie leczenia urazów lub chorób naby­tych pod­czas wykony­wa­nia zadań poza grani­ca­mi państ­wa oraz weter­a­nowi poszkodowane­mu, których ustalony pro­cen­towy uszczer­bek na zdrow­iu wynosi co najm­niej 30%.

Pra­wo do wyrobów medy­cznych na zlece­nie oso­by uprawnionej do wysokoś­ci lim­i­tu finan­sowa­nia ze środ­ków pub­licznych określonego w Roz­porządze­niu Min­is­tra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. w spraw­ie wykazu wyrobów medy­cznych wydawanych na zlece­nie, według wskazań medy­cznych bez uwzględ­nienia okresów użytkowa­nia przysługu­je:

  • świad­czenio­bior­com do 18 roku życia, u których stwierd­zono ciężkie i nieod­wracalne upośledze­nie albo nieuleczal­ną chorobę zagraża­jącą życiu, które pow­stały w pre­na­tal­nym okre­sie roz­wo­ju dziec­ka lub w cza­sie poro­du, na pod­staw­ie zaświad­czenia lekarza pod­sta­wowej opie­ki zdrowot­nej lub lekarza ubez­pieczenia zdrowot­nego, posi­ada­jącego spec­jal­iza­cję II stop­nia lub tytuł spec­jal­isty w dziedzinie: położnict­wa i ginekologii, peri­na­tologii, neona­tologii, pedi­atrii, neu­rologii dziecięcej, kar­di­ologii dziecięcej lub chirurgii dziecięcej,
  • świad­czenio­bior­com posi­ada­ją­cym orzecze­nie:
    — o znacznym stop­niu niepełnosprawnoś­ci,
    — o niepełnosprawnoś­ci łącznie ze wskaza­ni­a­mi: koniecznoś­ci stałej lub dłu­gotr­wałej opie­ki lub pomo­cy innej oso­by w związku ze znacznie ogranic­zoną możli­woś­cią samodziel­nej egzys­tencji oraz koniecznoś­ci stałego współudzi­ału na co dzień opieku­na dziec­ka  w pro­ce­sie jego leczenia, reha­bil­i­tacji i edukacji.

O iloś­ci miesięcznego zaopa­trzenia w te wyro­by decy­du­je każ­do­ra­zowo oso­ba uprawniona  do wys­taw­ienia zlece­nia. Oso­by wskazane powyżej są obow­iązane do okaza­nia wys­taw­ia­jące­mu zlece­nie doku­men­tu potwierdza­jącego przysługu­jące mu uprawnie­nie (stosow­na legi­t­y­mac­ja, zaświad­cze­nie „ustawa za życiem”, orzecze­nie o znacznym stop­niu niepełnosprawnoś­ci). Wys­taw­ia­ją­cy zlece­nie jest obow­iązany wpisać na zlece­niu rodzaj, numer, datę wyda­nia i ter­min ważnoś­ci doku­men­tu potwierdza­jącego powyższe uprawnienia. Pod­stawa praw­na: Art. 47 ustawy z dnia 27 sierp­nia 2004 r.  o świad­czeni­ach opie­ki zdrowot­nej finan­sowanych ze środ­ków pub­licznych, Roz­porządze­nie Min­is­tra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. w spraw­ie wykazu wyrobów medy­cznych wydawanych na zlece­nie.

OSOBY UPRAWNIONE DO KORZYSTANIA POZA KOLEJNOŚCIĄ ZE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ ORAZ Z USŁUG FARMACEUTYCZNYCH UDZIELANYCH W APTEKACH

OSOBY UPRAWNIONE DO KORZYSTANIA POZA KOLEJNOŚCIĄ ZE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ ORAZ USŁUG FARMACEUTYCZNYCH UDZIELANYCH W APTEKACH

Do korzys­ta­nia poza kole­jnoś­cią ze świad­czeń opie­ki zdrowot­nej oraz z usług far­ma­ceu­ty­cznych udzielanych w aptekach mają pra­wo:

  • kobi­ety w ciąży;
  • świad­czenio­bior­cy do 18 roku życia, posi­ada­ją­cy zaświad­czenia wys­taw­ione przez lekarza pod­sta­wowej opie­ki zdrowot­nej lub lekarza ubez­pieczenia zdrowot­nego, posi­ada­jącego spec­jal­iza­cję II stop­nia lub tytuł spec­jal­isty w dziedzinie: położnict­wa i ginekologii, peri­na­tologii, neona­tologii, pedi­atrii, neu­rologii dziecięcej, kar­di­ologii dziecięcej lub chirurgii dziecięcej, stwierdza­jące ciężkie  i nieod­wracalne upośledze­nie albo nieuleczal­ną chorobę zagraża­jącą życiu, które pow­stały w pre­na­tal­nym okre­sie roz­wo­ju dziec­ka lub w cza­sie poro­du;
  • świad­czenio­bior­cy posi­ada­ją­cy orzecze­nie:
    — o znacznym stop­niu niepełnosprawnoś­ci,
    — o niepełnosprawnoś­ci łącznie ze wskaza­ni­a­mi: koniecznoś­ci stałej lub dłu­gotr­wałej opie­ki  lub pomo­cy innej oso­by w związku ze znacznie ogranic­zoną możli­woś­cią samodziel­nej egzys­tencji oraz koniecznoś­ci stałego współudzi­ału na co dzień opieku­na dziec­ka w pro­ce­sie jego leczenia, reha­bil­i­tacji i edukacji;
  • świad­czenio­bior­cy, którzy posi­ada­ją tytuł „Zasłużonego Hon­orowego Daw­cy Krwi” lub „Zasłużonego Daw­cy Przeszczepu”;
  • inwalidzi wojen­ni i wojskowi;
  • żołnierze zastępczej służ­by wojskowej;
  • cywilne niewidome ofi­ary dzi­ałań wojen­nych;
  • kom­bat­an­ci;
  • dzi­ałacze opozy­cji antyko­mu­nisty­cznej i oso­by represjonowane z powodów poli­ty­cznych;
  • oso­by depor­towane do pra­cy przy­mu­sowej;
  • uprawnieni żołnierze lub pra­cown­i­cy, których ustalony pro­cen­towy uszczer­bek na zdrow­iu wynosi co najm­niej 30%;
  • weterani poszkodowani, których ustalony pro­cen­towy uszczer­bek na zdrow­iu wynosi co najm­niej 30%.

Korzys­tanie poza kole­jnoś­cią ze świad­czeń opie­ki zdrowot­nej w zakre­sie świad­czeń opie­ki zdrowot­nej w szpi­ta­lach i świad­czeń spec­jal­isty­cznych  w ambu­la­to­ryjnej opiece zdrowot­nej oznacza, że świad­czenio­daw­ca udziela tych świad­czeń poza kole­jnoś­cią przyjęć wynika­jącą z prowad­zonej przez niego listy oczeku­ją­cych. W/w oso­by win­ny być przyjęte w dniu zgłoszenia z zas­trzeże­niem, że gdy nie jest to możli­we, świad­czenio­daw­ca wyz­nacza inny ter­min poza kole­jnoś­cią przyjęć wynika­jącą z prowad­zonej przez niego listy oczeku­ją­cych. Świad­cze­nie z zakre­su ambu­la­to­ryjnej opie­ki spec­jal­isty­cznej nie może być udzielone  w ter­minie późniejszym niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Świad­czenia wykony­wane na rzecz w/w osób zgłasza­ją­cych się do Pra­cowni Fizjoter­apii i Reha­bil­i­tacji

Nr 1 (ul. KEN 1) i Nr 2 (ul. 1 Maja 9b) są udzielane poza kole­jnoś­cią wynika­jącą z prowadzenia listy oczeku­ją­cych, jed­nak data rozpoczę­cia cyk­lu może być wyz­nac­zona w ter­minie dłuższym niż 7 dni od dnia zgłoszenia.

Pod­stawa praw­na: Art. 47 c ustawy z dnia 27 sierp­nia 2004 r. o świad­czeni­ach opie­ki zdrowot­nej finan­sowanych ze środ­ków pub­licznych

PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA

PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA w Samodziel­nym Pub­licznym Zes­pole Zakładów Opie­ki Zdrowot­nej mgr Iwona Gutows­ka

Budynek Admin­is­tra­cyjno-Diag­nos­ty­czny 1.piętro, pok. 6 (Pra­cow­n­ia Cytologii Gineko­log­icznej) poniedzi­ałek, śro­da, piątek godz. 8:00–13:00 tel. 29 743 76 45 e‑mail: igutowska@szpitalwyszkow.pl

Emp­ty sec­tion. Edit page to add con­tent here.

Prawa pacjenta

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta — Iwona Gutowska Budynek Administracyjno — Diagnostyczny, pokój nr 6 tel. (29) 743 76 45, e‑mail: igutowska@szpitalwyszkow.pl Przyjmuje: Poniedziałek, Środa i Piątek w godzinach od 08:00 do 12:00

Prawa pac­jen­ta są zbiorem praw, zawartych między inny­mi w Kon­sty­tucji Rzeczy­pospo­litej Pol­skiej, ustaw­ie o świad­czeni­ach opie­ki zdrowot­nej finan­sowanych ze środ­ków pub­licznych, ustaw­ie o prawach pac­jen­ta i Rzeczniku Praw Pac­jen­ta, czy też ustaw­ie o dzi­ałal­noś­ci leczniczej. Przestrze­ganie praw pac­jen­ta jest usta­wowym obow­iązkiem wszys­t­kich uczest­niczą­cych w udziela­niu świad­czeń zdrowot­nych. Od organów władzy pub­licznej począwszy, poprzez oso­by wykonu­jące zawód medy­czny, do wszys­t­kich innych, którzy z racji wykony­wanego zawodu mają kon­takt z pac­jen­tem.

1. Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych:

Pac­jent ma pra­wo do świad­czeń zdrowot­nych zgod­nych z aktu­al­nym stanem wiedzy medy­cznej. Oso­by wykonu­jące zawód medy­czny (jak lekarz, lekarz den­tys­ta, pielęg­niar­ka, położ­na, fizjoter­apeu­ta, ratown­ik medy­czny, diag­nos­ta lab­o­ra­to­ryjny) mają obow­iązek udzielać świad­czeń zdrowot­nych z należytą staran­noś­cią oraz zgod­nie z zasada­mi ety­ki zawodowej. Świad­czenia zdrowotne powin­ny być udzielane w pomieszczeni­ach i przy uży­ciu urządzeń speł­ni­a­ją­cych obow­iązu­jące wyma­gania fachowe i san­i­tarne.

W przy­pad­ku zagroże­nia zdrowia lub życia, Pac­jent ma pra­wo do uzyska­nia naty­ch­mi­as­towej pomo­cy medy­cznej.

W przy­pad­ku poro­du pac­jen­t­ka ma pra­wo do naty­ch­mi­as­towego uzyska­nia świad­czeń zdrowot­nych z nim związanych. Pac­jent ma pra­wo żądać, aby lekarz udziela­ją­cy świad­czeń zdrowot­nych zasięgnął opinii innego lekarza lub zwołał kon­syli­um lekarskie.

  • Żądanie pac­jen­ta powin­no zostać odno­towane w doku­men­tacji medy­cznej.
  • Lekarz może odmówić, jeżeli uzna żądanie za bez­za­sadne. Ma on wów­czas obow­iązek odno­tować odmowę w doku­men­tacji medy­cznej pac­jen­ta.

Zasady te sto­su­je się także do pielęg­niar­ki (położnej) w zakre­sie zasię­ga­nia opinii innej pielęg­niar­ki (położnej).

2. Prawo wyboru:

Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych ma prawo wyboru:

  • w ramach pod­sta­wowej opie­ki zdrowot­nej – lekarza, pielęg­niar­ki i położnej;
  • w ramach ambu­la­to­ryjnej opie­ki spec­jal­isty­cznej – lekarza spec­jal­isty spośród wszys­t­kich lekarzy przyj­mu­ją­cych w porad­ni­ach spec­jal­isty­cznych, które mają umowę z NFZ. Wybór placów­ki medy­cznej real­izu­jącej świad­czenia w ramach kon­trak­tu z NFZ jest dowol­ny;
  • w ramach leczenia stom­a­to­log­icznego – lekarza den­tysty spośród wszys­t­kich lekarzy przyj­mu­ją­cych w porad­ni­ach, które mają umowę z NFZ;
  • w ramach leczenia szpi­tal­nego – dowol­nego szpi­ta­la, posi­ada­jącego umowę z NFZ, na tere­nie całej Pol­s­ki.

3. Prawo do informacji:

  • Pac­jent ma pra­wo do infor­ma­cji o swoich prawach, dlat­ego każ­da placówka udziela­ją­ca świad­czeń opie­ki zdrowot­nej jest zobow­iązana umieś­cić stosowną infor­ma­cję na tem­at praw pac­jen­ta.
  • Pac­jent ma pra­wo do infor­ma­cji o rodza­ju i zakre­sie świad­czeń udzielanych u danego świad­czenio­daw­cy oraz o osobach udziela­ją­cych tych świad­czeń.
  • Pac­jent ma pra­wo do infor­ma­cji zrozu­mi­ałej i przys­tęp­nej dla niego. Ma pra­wo prosić o wyjaśnienia tak dłu­go, aż przekazana infor­ma­c­ja będzie przez niego w pełni zrozu­mi­ała.
  • Pac­jent ma pra­wo do infor­ma­cji o  swoim stanie zdrowia, rozpoz­na­niu, meto­dach diag­nos­ty­cznych i leczniczych, dają­cych się przewidzieć następst­wach ich zas­tosowa­nia albo zaniecha­nia, wynikach leczenia oraz rokowa­niu. Ma także pra­wo zde­cy­dować, komu i jakie infor­ma­c­je o tym mogą być przekazy­wane.
  • Pac­jent ma pra­wo do rezy­gnacji z otrzymy­wa­nia infor­ma­cji.

Powinien jed­nak dokład­nie wskazać, z których infor­ma­cji rezygnu­je, np. o swo­jej sytu­acji zdrowot­nej. W przy­pad­ku utraty świado­moś­ci przez pac­jen­ta obow­iązu­ją wcześniejsze ustal­e­nia poczynione z pac­jen­tem. Pac­jent do ukończenia 16. roku życia ma pra­wo do uzyska­nia od lekarza infor­ma­cji w formie i w zakre­sie niezbęd­nym do praw­idłowego udzie­le­nia świad­czenia.

4. Prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych

Każde nieko­rzystne i nieza­mier­zone dzi­ałanie pro­duk­tu leczniczego pac­jent może zgłosić:

  • oso­bie wykonu­jącej zawód medy­czny (np. lekar­zowi, pielęg­niarce, far­ma­ceu­cie),
  • Preze­sowi Urzę­du Rejes­tracji Pro­duk­tów Leczniczych, Wyrobów Medy­cznych i Pro­duk­tów Biobójczych,
  • pod­miotowi odpowiedzial­ne­mu za wprowadze­nie pro­duk­tu leczniczego do obro­tu.

Wszelkie infor­ma­c­je doty­czące sposobu zgłasza­nia dzi­ałań niepożą­danych pro­duk­tów leczniczych zna­jdziecie Państ­wo na stron­ie inter­ne­towej Urzę­du Rejes­tracji Pro­duk­tów Leczniczych, Wyrobów Medy­cznych i Pro­duk­tów Biobójczych http://www.urpl.gov.pl/pl – w zakład­ce “Pro­duk­ty lecznicze”, podza­kład­ce “Mon­i­torowanie bez­pieczeńst­wa leków”.

5. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych:

  • Oso­by wykonu­jące zawód medy­czny mają obow­iązek zachować w tajem­ni­cy wszelkie infor­ma­c­je związane z pac­jen­tem, w tym o jego stanie zdrowia, które uzyskały w związku z wykony­waniem zawodu.
  • Pac­jent może jed­nak wyraz­ić zgodę na ujawnie­nie takich infor­ma­cji. Bez zgody pac­jen­ta lekarz lub inna oso­ba wykonu­ją­ca zawód medy­czny mogą ujawnić infor­ma­c­je związane z pac­jen­tem tylko, gdy:

- zachodzi potrze­ba przekaza­nia niezbęd­nych infor­ma­cji związanych z udzielaniem pac­jen­towi świad­czeń zdrowot­nych innym osobom wykonu­ją­cym zawód medy­czny, uczest­niczą­cym w udziela­niu tych świad­czeń;

- zachowanie tajem­ni­cy może stanow­ić niebez­pieczeńst­wo dla życia lub zdrowia pac­jen­ta albo życia lub zdrowia innych osób; — tak stanow­ią przepisy odręb­nych ustaw; — dzieje się to w ramach postępowa­nia przed wojew­ódzką komisją do spraw orzeka­nia o zdarzeni­ach medy­cznych.

Oso­by wykonu­jące zawód medy­czny są związane tajem­nicą również po śmier­ci pac­jen­ta.

6. Prawo do wyrażenia zgody:

  • Pac­jent, także mało­let­ni, który ukończył 16 lat, ma pra­wo do wyraże­nia świadomej zgody na udzie­le­nie świad­czenia zdrowot­nego.

Jeżeli pac­jent:

  • nie ukończył 18 lat,
  • jest całkowicie ubezwłas­nowol­niony,
  • niez­dol­ny do świadomego wyraże­nia zgody,

pra­wo do wyraże­nia zgody ma przed­staw­iciel usta­wowy, a w przy­pad­ku jego braku – opiekun fak­ty­czny.

Pac­jent:

  • mało­let­ni, który ukończył 16 lat,
  • ubezwłas­nowol­niony,
  • chory psy­chicznie lub upośled­zony umysłowo, lecz dys­ponu­ją­cy dostate­cznym rozez­naniem,

ma pra­wo do wyraże­nia sprze­ci­wu co do udzie­le­nia świad­czenia zdrowot­nego, pomi­mo zgody przed­staw­iciela usta­wowego lub opieku­na fak­ty­cznego. W takim przy­pad­ku wyma­gane jest zez­wole­nie sądu opiekuńczego.

  • Pac­jent ma pra­wo odmówić lub zażą­dać zaprzes­ta­nia udziela­nia świad­czenia.

Zgo­da lub odmowa powin­na zostać poprzed­zona przed­staw­ie­niem pac­jen­towi wycz­er­pu­jącej infor­ma­cji na tem­at planowanego, bądź już udzielanego świad­czenia. W przy­pad­ku zabiegu oper­a­cyjnego albo zas­tosowa­nia metody leczenia lub diag­nos­ty­ki stwarza­ją­cych pod­wyżs­zone ryzyko dla pac­jen­ta, zgodę wyraża się w formie pisem­nej. W każdej innej sytu­acji zgodę lub sprze­ciw moż­na wyraz­ić ust­nie albo przez takie zachowanie się w/w osób, które w sposób niebudzą­cy wąt­pli­woś­ci wskazu­je na wolę pod­da­nia się czyn­noś­ciom pro­ponowanym przez osobę wykonu­jącą zawód medy­czny albo brak takiej woli.

7. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta:

  • Pac­jent ma pra­wo do poszanowa­nia intym­noś­ci i god­noś­ci – oso­ba udziela­ją­ca świad­czeń ma obow­iązek postępować w sposób zapew­ni­a­ją­cy poszanowanie tego prawa.
  • Pac­jent ma pra­wo do god­nego umiera­nia.
  • Pac­jent ma pra­wo do obec­noś­ci bliskiej oso­by przy udziela­niu świad­czeń zdrowot­nych.

Ze wzglę­du na bez­pieczeńst­wo zdrowotne pac­jen­ta lub w przy­pad­ku praw­dopodobieńst­wa wys­tąpi­enia zagroże­nia epi­demicznego oso­ba udziela­ją­ca świad­czeń zdrowot­nych może odmówić obec­noś­ci oso­by bliskiej pac­jen­towi. Odmowa musi zostać odno­towana w doku­men­tacji medy­cznej. Obec­ność innych osób przy udziela­niu świad­czenia, np. stu­den­tów medy­cyny, wyma­ga zgody pac­jen­ta. Jeżeli pac­jent jest mało­let­ni, całkowicie ubezwłas­nowol­niony lub niez­dol­ny do świadomego wyraże­nia zgody, wyma­gana jest zgo­da jego opieku­na oraz lekarza udziela­jącego świad­czenia zdrowot­nego.

8. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej:

  • Pac­jent ma pra­wo do dostępu do doku­men­tacji medy­cznej doty­czącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świad­czeń zdrowot­nych

Więcej w zakład­ce ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ: https://www.szpitalwyszkow.pl/strefa-pacjenta/#1556266235611–20‑9

9. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza:

  • Pac­jent lub jego przed­staw­iciel usta­wowy mogą wnieść sprze­ciw wobec opinii albo orzeczenia lekarza, jeżeli mają one wpływ na prawa lub obow­iąz­ki pac­jen­ta.

Sprze­ciw wnosi się do Komisji Lekarskiej dzi­ała­jącej przy Rzeczniku Praw Pac­jen­ta, za pośred­nictwem Rzeczni­ka Praw Pac­jen­ta, w ter­minie 30 dni od dnia wyda­nia opinii albo orzeczenia przez lekarza orzeka­jącego o stanie zdrowia pac­jen­ta.

10. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego:

Pac­jent prze­by­wa­ją­cy w placów­ce leczniczej, przez­nac­zonej dla osób wyma­ga­ją­cych całodobowych lub całodzi­en­nych świad­czeń zdrowot­nych (np. w szpi­talu), ma pra­wo do kon­tak­tu oso­bis­tego, tele­fon­icznego lub kore­spon­den­cyjnego z inny­mi osoba­mi, ale też ma pra­wo do odmowy takiego kon­tak­tu. Pac­jent ma pra­wo do dodatkowej opie­ki pielę­gna­cyjnej, czyli opie­ki, która nie pole­ga na udziela­niu świad­czeń zdrowot­nych – w tym także opie­ki spra­wowanej nad pac­jen­tką w warunk­ach ciąży, poro­du i połogu. Pra­wo to daje możli­wość m.in. towarzyszenia pac­jentce przy porodzie czy prze­by­wa­nia rodz­iców z dzieck­iem pod­czas jego hos­pi­tal­iza­cji. Jeżeli real­iza­c­ja tego prawa wiąże się z kosz­ta­mi, jakie musi ponieść szpi­tal lub inny pod­miot udziela­ją­cy stacjonarnych i całodobowych świad­czeń zdrowot­nych, może on pobrać opłatę rekom­pen­su­jącą rzeczy­wiste kosz­ty. Infor­ma­c­ja o wysokoś­ci opłaty oraz sposo­bie jej ustal­e­nia jest jaw­na i podle­ga udostęp­nie­niu w miejs­cu udziela­nia świad­czeń zdrowot­nych. Nie podle­ga nato­mi­ast opłatom pobyt wraz z pac­jen­tem mało­let­nim (lub posi­ada­ją­cym orzecze­nie o znacznym stop­niu niepełnosprawnoś­ci) jego przed­staw­iciela usta­wowego (albo opieku­na fak­ty­cznego).

11. Prawo do opieki duszpasterskiej:

  • Pac­jent ma pra­wo do opie­ki dusz­paster­skiej.
  • W sytu­acji pogorszenia się stanu zdrowia lub zagroże­nia życia pod­miot leczniczy wykonu­ją­cy dzi­ałal­ność leczniczą w rodza­ju stacjonarne i całodobowe świad­czenia zdrowotne jest obow­iązany umożli­wić pac­jen­towi kon­takt z duchownym jego wyz­na­nia.

Więcej w Zakład­ce “Opieka dusz­paster­s­ka” — https://www.szpitalwyszkow.pl/strefa-pacjenta/#1542972795008–19‑4

12. Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie:

  • Pac­jent prze­by­wa­ją­cy w placów­ce leczniczej przez­nac­zonej dla osób wyma­ga­ją­cych całodobowych lub całodzi­en­nych świad­czeń zdrowot­nych (np. w szpi­talu) ma pra­wo do prze­chowywa­nia rzeczy wartoś­ciowych w depozy­cie. Kosz­ty prze­chowywa­nia ponosi pod­miot wykonu­ją­cy dzi­ałal­ność leczniczą, chy­ba że przepisy odręb­ne stanow­ią inaczej.

13. Skargi pacjentów:

W cen­trali i odd­zi­ałach wojew­ódz­kich Nar­o­dowego Fun­duszu Zdrowia funkcjonu­ją komór­ki do spraw skarg i wniosków, w których pac­jent może złożyć skargę związaną z udzielaniem świad­czeń opie­ki zdrowot­nej w ramach ubez­pieczenia w NFZ. Skar­gi mogą być składane ust­nie lub pisem­nie. Pac­jent ma pra­wo żądać pisem­nego potwierdzenia przyję­cia skar­gi. Uwa­ga! Skar­ga pisem­na, która nie zaw­iera imienia i  nazwiska oraz adresu oso­by, która ją wniosła, nie zostanie roz­pa­tr­zona.

Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może także złożyć skargę do:

  • Biu­ra Rzeczni­ka Praw Pac­jen­ta,
  • Rzeczni­ka Odpowiedzial­noś­ci Zawodowej Izby Lekarskiej,
  • Rzeczni­ka Odpowiedzial­noś­ci Zawodowej Okrę­gowej Izby,
  • Biu­ra Gen­er­al­nego Inspek­to­ra Ochrony Danych Osobowych,
  • Naczel­nego Rzeczni­ka Odpowiedzial­noś­ci Zawodowej NIP­iP.

Nie roz­pa­tru­je się jako skarg pism doty­czą­cych spraw, które zostały rozstrzyg­nięte pra­wom­oc­nym wyrok­iem sądu lub ostate­czną decyzją admin­is­tra­cyjną. Przestrze­ganie i poszanowanie praw pac­jen­ta jest jed­nym z pod­sta­wowych obow­iązków świad­czenio­daw­cy.

Ustawy:

1) Ustawa z dnia 6 listopa­da 2008 r. o prawach pac­jen­ta i Rzeczniku Praw Pac­jen­ta — pobierz

2) Ustawa z dnia 15 kwiet­nia 2011 r. o dzi­ałal­noś­ci leczniczej — pobierz

3) Ustawa z dnia 27 sierp­nia 2004 r. o świad­czeni­ach opie­ki zdrowot­nej finan­sowanych ze środ­ków pub­licznych -pobierz

Prawa pacjenta

Odwiedziny w szpitalu

Odwiedziny w SPZZOZ w Wyszkowie odby­wa­ją się we wszys­tkie dni tygod­nia. Z uwa­gi na zwięk­szoną liczbę czyn­noś­ci i zabiegów wykony­wanych przy chorych w godz­i­nach ran­nych i do pory obi­ad­owej, pro­ponu­je­my prze­nieść wiz­y­ty na godziny popołud­niowe. Ułatwia to lep­sze i szyb­sze zakończe­nie czyn­noś­ci medy­cznych.

W związku z aktu­al­ną sytu­acją epi­demiczną związaną z COVID-19 oso­by odwiedza­jące prosimy o przestrze­ganie następu­ją­cych zasad:

  • Jed­nego pac­jen­ta może odwiedzać jed­na oso­ba; odwiedzanie pac­jen­ta jed­nocza­sowo przez dwie oso­by odby­wa się w szczegól­nych sytu­ac­jach, za zgodą ordynatora/koordynatora odd­zi­ału.
  • Konieczne jest stosowanie masecz­ki zasła­ni­a­jącej usta i nos przez cały czas prze­by­wa­nia na tere­nie szpi­ta­la.
  • Niezwłocznie po wejś­ciu do szpi­ta­la należy zdezyn­fekować ręce.
  • Przed wyko­naniem czyn­noś­ci pielę­gna­cyjnych przy odwiedzanym pac­jen­cie oso­ba odwiedza­ją­ca win­na uprzed­nio (bezpośred­nio przed kon­tak­tem) dokład­nie zdezyn­fekować ręce.
  • Oso­by z objawa­mi infekcji nie powin­ny odwiedzać pac­jen­tów, w szczegól­noś­ci pac­jen­tów z obniżoną odpornoś­cią nieza­szczepi­onych prze­ciw COVID-19 oraz bez his­torii prze­by­cia zakaże­nia wirusem SARS-CoV­‑2 w ciągu ostat­nich 180 dni – z wyjątkiem sytu­acji szczegól­nych (np. w przy­pad­ku wiz­yt pożeg­nal­nych u pac­jen­tów).

Do pielęgniarek/położnych kierować należy wszelkie spostrzeże­nia, niepoko­je i pyta­nia doty­czące wykony­wanych zabiegów higien­icznych, żywieniowych, itp.

Infor­ma­cji o stanie zdrowia udziela ordynator/lekarz prowadzący/lekarz dyżurny. Prosimy o wskazanie bliskiej oso­by, upoważnionej do wglą­du do doku­men­tacji medy­cznej i uzyski­wa­nia infor­ma­cji o stanie zdrowia.

Odzież oso­bista pac­jen­tów prze­chowywana jest w mag­a­zynie odzieży.Za pieniądze i inne przed­mio­ty wartoś­ciowe Szpi­tal nie odpowia­da (moż­na je złożyć w depozy­cie i ode­brać za pok­witowaniem w dniu wyp­isu ze szpi­ta­la).

Rzecznik Praw Pacjenta

RZECZNIK PRAW PACJENTA
BARTŁOMIEJ ŁUKASZ CHMIELOWIEC

Tele­fon­icz­na Infor­ma­c­ja Pac­jen­ta:
800 — 190 — 590
(połącze­nie bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czyn­na pn. — pt. w godz. 8.00 — 18.00

Infolinia Rzeczni­ka Praw Pac­jen­ta infor­mu­je m.in. o:

  • prawach jakie przysługu­ją pac­jen­tom, w tym przysługu­ją­cych w konkret­nej opisanej przez pac­jen­ta spraw­ie,
  • sposobach rozwiąza­nia zgłaszanego prob­le­mu m.in. wskazu­je prak­ty­czne wskazów­ki i dzi­ała­nia, które warto pod­jąć dochodząc swoich praw; insty­tuc­jach lub urzę­dach, do których moż­na zgłosić skargę lub które w ramach swoich kom­pe­tencji mogą rozwiązać prob­lem,
  • poma­ga rozwiązać wąt­pli­woś­ci odnośnie ewen­tu­al­nego naruszenia praw pac­jen­ta,
  • zasadach korzys­ta­nia z pod­sta­wowej opie­ki zdrowot­nej,
  • szczegól­nych uprawnieni­ach do świad­czeń opie­ki zdrowot­nej,
  • dro­gach dochodzenia odszkodowa­nia i zadośćuczynienia,
  • tym jak złożyć sprze­ciw wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
  • funkcjonowa­niu wojew­ódz­kich komisji do spraw orzeka­nia o zdarzeni­ach medy­cznych,
  • możli­woś­ci­ach zgłasza­nia dzi­ałań niepożą­danych leków.

Biuro Rzeczni­ka Praw Pac­jen­ta:
ul. Mły­nars­ka 46
01–171 Warsza­wa
kancelaria@rpp.gov.pl
www.gov.pl/web/rpp
tel: (22) 532 — 82 — 50
fax: (22) 506 — 50 — 64

Kon­takt z komórką orga­ni­za­cyjną w ramach toczącej się sprawy:

  • Depar­ta­ment Postępowań Wyjaś­ni­a­ją­cych: (22) 532 — 82 — 43
  • Depar­ta­ment Prawny: (22) 532 — 82 — 07
  • Depar­ta­ment ds. Zdrowia Psy­chicznego: (22) 532 — 82 — 22

Przyję­cia intere­san­tów w Biurze Rzeczni­ka Praw Pac­jen­ta odby­wa­ją się w:

  • poniedzi­ałek — w godz­i­nach od 9.00 do 18.00
  • wtorek — w godz­i­nach od 9.00 do 15.00
  • śro­da — w godz­i­nach od 9.00 do 15.00
  • czwartek — w godz­i­nach od 9.00 do 15.00
  • piątek — w godz­i­nach od 9.00 do 15.00W celu pod­niesienia jakoś­ci obsłu­gi osób, które zgłasza­ją się do siedz­i­by Biu­ra oso­biś­cie po poradę, infor­ma­c­je na tem­at praw pac­jen­ta czy też w celu prze­jrzenia akt w swo­jej spraw­ie, w Biurze Rzeczni­ka Praw Pac­jen­ta zostały wprowad­zone zapisy na takie spotka­nia.
    Oso­by zain­tere­sowane powin­ny zapisać się mailowo rezerwacja@rpp.gov.pl  lub tele­fon­icznie (22 532–82-43) – wów­czas zostanie wyz­nac­zony dzień i godz­i­na spotka­nia.
    Oso­by nieza­pisane również zostaną przyjęte, jed­nak może zdarzyć się sytu­ac­ja,  że będą musi­ały chwilę poczekać ponieważ w pier­wszej kole­jnoś­ci będą obsługi­wane oso­by zapisane.

Telefony kontaktowe:

Położna Jolanta Szulc: 606 362 112

Położna Beata Dąbrowska: 662 419 516

Położ­na Jolan­ta Szulc: 606 362 112

Sala porodowa: 29 743 76 20

Zajęcia odbywają się co miesiąc (9 spotkań).

ZAPRASZAMY!

Jak przy­go­tować się do badań lab­o­ra­to­ryjnych

BADANIE OGÓLNE MOCZU

  1. Mocz do badań lab­o­ra­to­ryjnych powinien być pobrany z zachowaniem ogól­nie obow­iązu­ją­cych zasad higieny (po dokład­nym umy­ciu zewnętrznych narządów płciowych przy uży­ciu ciepłej wody i mydła).
  2. Przed pobraniem moczu do badań lab­o­ra­to­ryjnych Pac­jent powinien unikać wysiłku fizy­cznego.
  3. Przy­na­jm­niej jeden dzień przed planowanym pobraniem moczu do badań lab­o­ra­to­ryjnych zale­ca się zachowanie absty­nencji płciowej.
  4. Bezpośred­nio przed i w cza­sie men­stru­acji oraz 2–3 dni po należy odstąpić od bada­nia moczu.
  5. Lab­o­ra­to­ri­um przyj­mu­je do badań jedynie mocz przynie­siony w przez­nac­zonych do tego pojem­niczkach- do kupi­enia w aptece. U dzieci dopuszcza się pobieranie mate­ri­ału do spec­jal­nych woreczków (dostęp­ne w aptece).
  6. Do bada­nia ogól­nego należy przynieść pier­wszą, poran­ną próbkę moczu- na czc­zo, po noc­nym odpoczynku.
  7. Mocz należy pobrać z tzw. środ­kowego stru­mienia: pier­wszą por­c­je moczu należy odd­ać do toale­ty, następ­nie por­cję około 50 ml (ok 1/3 pojem­ni­ka) odd­ać do wcześniej przy­go­towanego pojem­ni­ka. Pojem­nik dokład­nie zakrę­cić.
  8. Mocz dostar­czyć do rejes­tracji lab­o­ra­to­ri­um w jak najkrót­szym cza­sie- najlepiej do 2 godzin od pobra­nia.
  9. Ist­nieje możli­wość wyko­na­nia badań lab­o­ra­to­ryjnych z próbek moczu pobranych w innych porach dnia, w tych przy­pad­kach inter­pre­tac­ja wyników powin­na uwzględ­ni­ać godz­inę pobra­nia oraz sposób przy­go­towa­nia pac­jen­ta do badań (tzw. prób­ka przy­god­na).

DOBOWA ZBIÓRKA MOCZU

Przed wyko­naniem bada­nia Pac­jent powinien zaopa­trzyć się w plas­tikowy pojem­nik z podzi­ałką o obję­toś­ci 2–3 lit­ry oraz jed­no­ra­zowy pojem­nik do bada­nia ogól­nego moczu.

  1. Zbiórkę moczu należy rozpocząć w godz­i­nach poran­nych, w dniu poprzedza­ją­cym wiz­ytę w lab­o­ra­to­ri­um. Pod­czas całego okre­su zbiór­ki pojem­nik z moczem należy prze­chowywać w chłod­nym miejs­cu.
  2. Pier­wszą por­cję moczu z nocy należy odd­ać do toale­ty (dzień rozpoczę­cia zbiór­ki).
  3. Kole­jne por­c­je moczu należy odd­awać do wcześniej przy­go­towanego pojem­ni­ka z podzi­ałką- kończąc pełną poran­na por­cją moczu z dnia następ­nego (w dniu zakończenia zbiór­ki).
  4. Po zakończe­niu zbiór­ki zmierzyć dokład­nie obję­tość moczu.
  5. Do pojem­ni­ka przez­nac­zonego do bada­nia ogól­nego moczu prze­lać ok 50 ml moczu z dobowej zbiór­ki- po wcześniejszym dokład­nym wymiesza­niu. Pojem­nik dokład­nie zakrę­cić.
  6. Na pojem­niku zan­otować całkow­itą obję­tość moczu (w milil­i­tra­ch).
  7. Mocz dostar­czyć do rejes­tracji lab­o­ra­to­ri­um w jak najkrót­szym cza­sie- najlepiej do 2 godzin.

BADANIE KAŁU

  1. Przed odd­aniem kału przez­nac­zonego do bada­nia należy najpierw odd­ać mocz.
  2. Nie należy pobier­ać kału do bada­nia w cza­sie men­stru­acji.
  3. Mate­ri­ał pobrać do jałowego kubecz­ka zaku­pi­onego w aptece.
  4. Przy otwiera­niu i zamyka­niu pojem­ni­ka oraz pobiera­niu nie dotykać wewnętrznych ścianek pojem­ni­ka i pokry­w­ki.
  5. Prób­ka kału powin­na być nie więk­sza niż wielkość orzecha laskowego.
  6. Mate­ri­ał najlepiej dostar­czyć w ciągu 1 godziny do rejes­tracji lab­o­ra­to­ri­um- prze­chowywać w tem­per­aturze poko­jowej.
  7. Próbkę moż­na prze­chowywać do 24 godzin w tem­per­aturze 4°C (lodówka).

Badanie kału w kierunku pasożytów: Kał na badanie parazy­to­log­iczne pobiera się 3‑krotnie w odstę­pach 3–5 dniowych z zachowaniem ogól­nych zasad pobier­ana kału (jak wyżej).

BADANIE KRWI

  1. Na pobranie krwi należy zgłosić się rano, po odpoczynku noc­nym.
  2. Pac­jent powinien być na czc­zo, min­i­mum 8–10 godzin po ostat­nim posiłku.
  3. W przy­pad­ku badań pil­nych lub na zlece­nie lekarza możli­we jest pobranie krwi w innych porach dnia.
  4. Przed pobraniem krwi Pac­jent powinien unikać wysiłku fizy­cznego.

    LIPIDOGRAM (cho­les­terol z frakc­ja­mi)

    1. Przed badaniem zachować doty­chcza­sową zrównoważoną dietę.
    2. Na 2–3 dni przed badaniem nie spożywac alko­holu
    3. Należy zgłosić się na pobranie na czc­zo czyli min­i­mum 8–10 godzin po ostat­nim posiłku.
    4. Krew najlepiej pobi­rać między godz­iną 7:30 a 9:00

      Doust­ny test tol­er­ancji glukozy — test obciąże­nia glukozą

    1. W aptece należy zakupić 75 g glukozy do obciąże­nia (dostęp­ne w formie proszku do roz­puszczenia lub syropu gotowego do wyp­i­cia). W przy­pad­ku proszku do roz­puszczenia Pac­jent powinien przy­go­tować roztwór gotowy do wyp­i­cia (75g glukozy rozpuś­cić w ok 250ml prze­go­towanej, cieplej wody)
    2. W trak­cie trwa­nia tes­tu nie wol­no przyj­mować posiłków ani napo­jów. Pomiędzy pobra­ni­a­mi krwi należy cały czas oczeki­wać pod gabi­netem, nie spacerować i nie pode­j­mować akty­wnoś­ci fizy­cznej.
    3. Krew do bada­nia pobiera się trzykrot­nie: na czc­zo oraz po 60 min i po 120 min­u­tach od wyp­i­cia glukozy.
    4. Krew pobiera się na czc­zo w godz­i­nach między 7:30 a 8:30.
    5. Po pier­wszym pobra­niu krwi należy wyp­ić glukozę- nie dłużej niż w ciągu 5–10 min­ut.
    6. Należy mon­i­torować czas i po godzinie od zakończenia picia glukozy wejść na drugie pobranie krwi (60 min po).
    7. Na trze­cie pobranie krwi należy zgłosić się do gabi­ne­tu 120 min po wyp­i­ciu glukozy.

Skierowanie

1. Przyję­cie na lecze­nie szpi­talne odby­wa się na pod­staw­ie wyma­ganego skierowa­nia lekarza, lekarza den­tysty fel­cz­era (każdego, nieza­leżnie od tego czy udziela on świad­czeń w ramach sys­te­mu pub­licznej opie­ki zdrowot­nej czy też wyłącznie w gabinecie komer­cyjnym), jeżeli cel leczenia nie może być osiąg­nię­ty przez lecze­nie ambu­la­to­ryjne.

2. Udzielanie ambu­la­to­ryjnych świad­czeń spec­jal­isty­cznych, wykony­wanie badań diag­nos­ty­cznych, zabiegów reha­bil­i­tacji leczniczej oraz trans­portu san­i­tarnego odby­wa się na pod­staw­ie wyma­ganego skierowa­nia lekarza ubez­pieczenia zdrowot­nego (lekarza i lekarza den­tysty będącego świad­czenio­daw­cą, z którym Nar­o­dowy Fun­dusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świad­czeń opie­ki zdrowot­nej oraz lekarza i lekarza den­tysty, który jest zatrud­niony lub wykonu­je zawód u świad­czenio­daw­cy, z którym Nar­o­dowy Fun­dusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świad­czeń opie­ki zdrowot­nej).

3. Skierowa­nia wys­taw­ione przez lekarzy wykonu­ją­cych zawód w innych niż Rzecz­pospoli­ta Pol­s­ka państ­wach członkows­kich Unii Europe­jskiej trak­tu­je się jako skierowa­nia w rozu­mie­niu ustawy o świad­czeni­ach opie­ki zdrowot­nej finan­sowanych ze środ­ków pub­licznych, jeżeli speł­ni­a­ją określone w niej wyma­gania. Do skierowa­nia wys­taw­ionego w języku obcym dołącza się jego tłu­macze­nie na język pol­s­ki. Tłu­macze­nie nie musi być sporząd­zone przez tłu­macza przysięgłego.

4.  Skierowanie nie jest wyma­gane do świad­czeń:
— ginekolo­ga i położni­ka,
— den­tysty,
— wen­erolo­ga,
— onkolo­ga,
— psy­chi­a­try,
— dla osób chorych na gruźlicę,
— dla osób zakażonych wirusem HIV,
— dla inwalidów wojen­nych i wojskowych, osób represjonowanych, kom­bat­an­tów, dzi­ałaczy opozy­cji antyko­mu­nisty­cznej oraz osób represjonowanych z powodów poli­ty­cznych,
— dla cywilnych niewidomych ofi­ar dzi­ałań wojennych,dla osób zgłasza­ją­cych się z powodu uza­leżnienia oraz dla osób zgłasza­ją­cych się z powodu współuza­leżnienia (osób spokrewnionych lub niespokrewnionych, wspól­nie z nią zamieszku­ją­cych i gospo­daru­ją­cych, oraz osób, których stan psy­chiczny pow­stał na skutek pozostawa­nia w związku emocjon­al­nym z osobą uza­leżnioną)
– w zakre­sie leczenia uza­leżnień,
— dla uprawnionego żołnierza lub pra­cown­i­ka, w zakre­sie leczenia urazów lub chorób naby­tych pod­czas wykony­wa­nia zadań poza grani­ca­mi państ­wa,
— dla weter­ana poszkodowanego, w zakre­sie leczenia urazów lub chorób naby­tych pod­czas wykony­wa­nia zadań poza grani­ca­mi państ­wa,
— dla osób do 18 roku życia, posi­ada­ją­cych zaświad­cze­nie wys­taw­ione przez lekarza pod­sta­wowej opie­ki zdrowot­nej lub lekarza ubez­pieczenia zdrowot­nego, posi­ada­jącego spec­jal­iza­cję II stop­nia lub tytuł spec­jal­isty w dziedzinie: położnict­wa i ginekologii, peri­na­tologii, neona­tologii lub pedi­atrii, stwierdza­jące ciężkie i nieod­wracalne upośledze­nie albo nieuleczal­ną chorobę zagraża­jącą życiu, które pow­stały w pre­na­tal­nym okre­sie roz­wo­ju dziec­ka lub w cza­sie poro­du,
— dla osób posi­ada­ją­cych orzecze­nie o znacznym stop­niu niepełnosprawnoś­ci.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r.  o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Ustawa z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych Ustawa z dnia 17 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” Ustawa z dnia 9 maja 2018 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności

W Samodziel­nym Pub­licznym Zes­pole Zakładów Opie­ki Zdrowot­nej w Wyszkowie został powołany Zespół Ety­czny w składzie:

  • Walde­mar Chełs­tows­ki – Prze­wod­niczą­cy

Ordy­na­tor Odd­zi­ału Kar­di­o­log­icznego; przyj­mu­je intere­san­tów w poko­ju ordy­na­to­ra w Odd­ziale Kar­di­o­log­icznym we wtor­ki w godz. 13:00–15:00, tel. 29 743–76-87,

  • piel. Iwona Kaflik – Z‑ca Prze­wod­niczącego

Pielęg­niar­ka Odd­zi­ałowa Odd­zi­ału Pedi­atrycznego; przyj­mu­je intere­san­tów w Odd­ziale Pedi­atrycznym codzi­en­nie w dni robocze w godz. 7:00–14:35, tel. 29 743–76-34,

  • mgr Mał­gorza­ta Łubińs­ka

Rad­ca Prawny; przyj­mu­je intere­san­tów w Budynku Admin­is­tracji, I p., pok. 20 w poniedzi­ał­ki, środy i piąt­ki w godz. 9:00–14:00, tel. 29 743–79-32,

  • Maria Dep­tuła

Kierown­ik Dzi­ału Admin­is­tracji, przyj­mu­je intere­san­tów w Budynku Admin­is­tracji, pok. 10 codzi­en­nie w dni robocze w godz. 8:00–15:35, tel. 29 743–79-33,

  • mgr Iwona Gutows­ka

Pełnomoc­nik ds. Praw Pac­jen­ta, przyj­mu­je intere­san­tów w poniedzi­ał­ki, środy i piąt­ki w godz. 8:00–13:00, tel. 29 743–46-45,

  • Robert Szu­lenc­ki

Kapelan Szpi­tal­ny, tel. 882–550-800.  

Do zadań Zespołu Ety­cznego należy:

  • rozwiązy­wanie prob­lemów natu­ry ety­cznej pra­cown­ików, pac­jen­tów i ich rodzin,
  • pro­mowanie zachowań i stan­dard­ów ety­cznych wśród pra­cown­ików SPZZOZ w Wyszkowie,
  • pro­mowanie zna­jo­moś­ci i przestrze­ga­nia praw pac­jen­ta i praw dziec­ka wśród pra­cown­ików, pac­jen­tów i ich rodzin.

Pisemne zgłoszenia do członków Zespołu moż­na składać na Wniosku.

Pac­jent ma pra­wo do:

  • świad­czeń zdrowot­nych odpowiada­ją­cych aktu­al­nej wiedzy medy­cznej i udzielanych z należytą staran­noś­cią,
  • przys­tęp­nej infor­ma­cji o stanie zdrowia, rozpoz­na­niu, pro­ponowanych oraz możli­wych meto­dach diag­nos­ty­cznych i leczniczych, dają­cych się przewidzieć następst­wach ich zas­tosowa­nia albo zaniecha­nia, wynikach leczenia oraz rokowa­niu,
  • zgłasza­nia dzi­ałań niepożą­danych pro­duk­tów leczniczych,
  • zachowa­nia tajem­ni­cy o jego stanie zdrowia lub wskaza­nia osoby/osób, która/które może/mogą być informowana/informowane,
  • wyraże­nia zgody na udzielanie świad­czeń zdrowot­nych lub odmowy takiej zgody,
  • życ­zli­wego trak­towa­nia z poszanowaniem god­noś­ci oso­bis­tej i pry­wat­noś­ci oraz zapewnienia intym­noś­ci w cza­sie udziela­nia świad­czeń zdrowot­nych,
  • dostępu do doku­men­tacji medy­cznej doty­czącej stanu zdrowia oraz udzielanych świad­czeń zdrowot­nych,
  • zgłoszenia sprze­ci­wu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
  • poszanowa­nia życia pry­wat­nego i rodzin­nego (możli­wość kon­tak­tu oso­bis­tego, tele­fon­icznego, kore­spon­den­cyjnego z inny­mi osoba­mi),
  • obec­noś­ci oso­by bliskiej pod­czas udziela­nia świad­czeń zdrowot­nych (np. w przy­pad­ku pac­jen­ta mało­let­niego),
  • dodatkowej opie­ki pielę­gna­cyjnej spra­wowanej przez osobę bliską lub inną wskazaną przez pac­jen­ta,
  • zas­trzeże­nia, aby po śmier­ci odstą­pi­ono od sekcji zwłok (za wyjątkiem przy­pad­ków wymienionych w art. 31 ust. 4 Ustawy z dnia 15 kwiet­nia 2011 r. o dzi­ałal­noś­ci leczniczej) lub pobiera­nia narządów i tkanek w innym celu niż ustal­e­nie przy­czyny zgonu,
  • opie­ki dusz­paster­skiej i korzys­ta­nia z kapl­i­cy Szpi­ta­la (szczegółowe infor­ma­c­je na tabl­i­cy ogłoszeń i w dyżurkach pielęg­niarek),
  • prze­chowywa­nia rzeczy wartoś­ciowych w depozy­cie Szpi­ta­la; za rzeczy wartoś­ciowe nie pozostaw­ione w depozy­cie Szpi­tal nie ponosi odpowiedzial­noś­ci mate­ri­al­nej.

Uwa­ga! W dyżurce pielęgniarek/położnych jest dostęp­na peł­na wer­s­ja ustawy z dnia 6 listopa­da 2008 r. o prawach pac­jen­ta i Rzeczniku Praw Pac­jen­ta

Pac­jent ma obow­iązek:

  • stosować się do wskazówek i zale­ceń lekarzy, pielęgniarek/położnych i innego per­son­elu medy­cznego w zakre­sie zarówno stosowanej diag­nos­ty­ki, ter­apii, reha­bil­i­tacji i pielę­gnacji, jak i w sprawach orga­ni­za­cyjno-admin­is­tra­cyjnych,
  • nie pod­dawać się jakimkol­wiek zabiegom bez zlece­nia lekarskiego,
  • prze­by­wać w wyz­nac­zonych salach w porach obchodów lekars­kich, zabiegów lecznic­zo-pielę­gna­cyjnych, w cza­sie wydawa­nia posiłków oraz w porze ciszy noc­nej (od 2200 do 600),
  • przestrze­gać zasad higieny oso­bis­tej i zachować czys­tość najbliższego otoczenia,
  • przestrze­gać na tere­nie Szpi­ta­la zakazu: obro­tu i uży­wa­nia narko­tyków, środ­ków odurza­ją­cych, sub­stancji psy­chotropowych        i innych podob­nie dzi­ała­ją­cych, wnoszenia i spoży­wa­nia napo­jów alko­holowych oraz pale­nia tyto­niu i stosowa­nia papierosów elek­tron­icznych,
  • przestrze­gać zasad bez­pieczeńst­wa prze­ci­w­pożarowego oraz zakazu manip­u­lowa­nia przy aparaturze i urządzeni­ach medy­cznych, elek­trycznych, gazowych, wenty­la­cyjnych i grzew­czych,
  • zachowywać się w sposób nie stwarza­ją­cy uciążli­woś­ci dla innych pac­jen­tów i per­son­elu medy­cznego (np. roz­mowy tele­fon­iczne w trak­cie obchodów lekars­kich, bada­nia).

Obow­iąz­ki odwiedza­ją­cych:

  1. Odwiedza­ją­cy zobow­iązani są do:
  • zapoz­na­nia się z niniejszym reg­u­laminem i jego przestrze­ga­nia,
  • przestrze­ga­nia zasad odwiedzin określonych w poszczegól­nych odd­zi­ałach szpi­tal­nych,
  • stosowa­nia się do przepisów o bez­pieczeńst­wie, higie­n­ie i zagroże­niu pożarowym,
  • nieza­kłó­ca­nia pro­ce­su udziela­nia świad­czeń medy­cznych,
  • zachowa­nia ciszy i spoko­ju w cza­sie odwiedzin, poszanowa­nia god­noś­ci i intym­noś­ci innych pac­jen­tów,
  • pod­porząd­kowa­nia się polece­niom i wskazówkom per­son­elu medy­cznego,
  • opuszcza­nia sal na czas obchodów lekars­kich oraz wykony­wa­nia zabiegów lecznic­zo-pielę­gna­cyjnych,
  • pozostaw­ienia okrycia wierzch­niego w szat­ni.
  1. Jed­nego pac­jen­ta mogą równocześnie odwiedzać najwyżej dwie oso­by, przy czym ilość odwiedza­ją­cych na sali nie może przekraczać licz­by pac­jen­tów tej sali.
  2. Zabra­nia się wprowadza­nia (przynoszenia) jakichkol­wiek zwierząt; nie doty­czy psów asys­tu­ją­cych osobom niepełnosprawnym (pies asys­tu­ją­cy winien być wyposażony w uprząż, a oso­ba niepełnospraw­na win­na posi­adać cer­ty­fikat potwierdza­ją­cy sta­tus psa asys­tu­jącego i zaświad­czenia o wyko­na­niu wyma­ganych szczepień wetery­naryjnych).
  3. Zabra­nia się dostar­cza­nia pac­jen­towi alko­holu, tyto­niu, środ­ków odurza­ją­cych, sub­stancji psy­chotropowych oraz wszel­kich innych sub­stancji podob­nie dzi­ała­ją­cych i ich spoży­wa­nia.

Uwa­ga! Dopuszcza się ogranicze­nie lub wstrzy­manie odwiedzin w sytu­acji zagroże­nia epi­demi­o­log­icznego lub ze wzglę­du na bez­pieczeńst­wo zdrowotne pac­jen­tów, a także ze wzglę­du na możli­woś­ci orga­ni­za­cyjne Szpi­ta­la; infor­ma­c­ja w tym zakre­sie każ­do­ra­zowo będzie umieszc­zona przy wejś­ciu do odd­zi­ału.

 

Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących

SPZZOZ w Wyszkowie real­izu­jąc zapisy ustawy z dnia 19 lip­ca 2019 r. o zapewnie­niu dostęp­noś­ci osobom ze szczegól­ny­mi potrze­ba­mi oraz ustawy z dnia 19 sierp­nia 2011 r. o języku migowym i innych środ­kach komu­nikowa­nia się, umożli­wia osobom głuchym lub sła­bosłyszą­cym korzys­tanie z pomo­cy tłu­macza języ­ka migowego online. Sko­rzys­tanie z usłu­gi jest bezpłatne i nie wyma­ga wcześniejszego umaw­ia­nia się na wiz­ytę. Z usłu­gi tłu­macza języ­ka migowego online moż­na sko­rzys­tać w dwo­ja­ki sposób:

  • poprzez zgłosze­nie się ze swo­ją sprawą do Rejes­tracji SOR i Izby Przyjęć, gdzie zna­j­du­je się oznakowane stanowisko z dostępem do usłu­gi. Pra­cown­ik (za pośred­nictwem kom­put­era z kamerą) połączy się z tłu­maczem języ­ka migowego. Tłu­macz będzie pośred­niczył w roz­mowie między pac­jen­tem a pra­cown­ikiem SPZZOZ w Wyszkowie. Roz­mowa odby­wa się w cza­sie rzeczy­wistym.
  • z usłu­gi moż­na także sko­rzys­tać nie wychodząc z domu. Wystar­czy posi­adanie sprzę­tu kom­put­erowego (kom­put­er PC, lap­top, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłącze­nie do Inter­ne­tu.

Usłu­ga dostęp­na jest po kliknię­ciu w ikonę Kliknię­cie linku wywołu­je połącze­nie z tłu­maczem języ­ka migowego. SPZZOZ w Wyszkowie infor­mu­je również, że w przy­pad­ku potrze­by wezwa­nia tłu­macza języ­ka migowego i sko­rzys­ta­nia z jego usług w siedz­i­bie SPZZOZ w Wyszkowie w try­bie planowym należy złożyć For­mu­la­rz zgłoszenia (dostęp­ny również w Rejes­tracji SOR i Izby Przyjęć). Wniosek należy złożyć co najm­niej 4 dni robocze przed planowaną datą real­iza­cji świad­czenia. SPZZOZ w Wyszkowie gwaran­tu­je dostęp­ność tłu­macza języ­ka migowego od poniedzi­ałku do piątku w godz. 9.00–17.00.

  1. drogą mailową: kancelaria@szpitalwyszkow.pl
  2. oso­biś­cie w Kance­larii
  3. fak­sem na nr 29 743 76 05.

Oso­ba do kon­tak­tu: Wio­le­ta Pawłows­ka, tel. 29 743 79 10, e‑mail: wpawlowska@szpitalwyszkow.pl SPZZOZ w Wyszkowie gwaran­tu­je dostęp­ność tłu­macza języ­ka migowego od poniedzi­ałku do piątku w godz. 9.00–17.00. Pod­stawa praw­na: Ustawa z dnia 19 sierp­nia 2011 r. o języku migowym i innych środ­kach komu­nikowa­nia się (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 ze zm)

Zgłosze­nie PDF

Potwierdzenie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

  1. Pac­jent korzys­ta­ją­cy z bezpłat­nych świad­czeń zdrowot­nych winien posi­adać aktu­alne pra­wo do takich świad­czeń potwierd­zone za pomocą elek­tron­icznego sys­te­mu e‑WUŚ, na pod­staw­ie doku­men­tów tożsamoś­ci:
    1. dowód oso­bisty
    2. pasz­port
    3. pra­wo jazdy.

Jeżeli pacjentem jest:

    1. dziecko do 18 roku życia – doku­mentem potwierdza­ją­cym pra­wo do świad­czeń jest legi­t­y­mac­ja szkol­na, lub inny doku­ment – jak przy oso­bie dorosłej
    2. dziecko do 6 roku życia – doku­mentem potwierdza­ją­cym pra­wo do świad­czeń jest inny doku­ment potwierdza­ją­cy tożsamość dziec­ka: pasz­port, dowód bio­m­e­tryczny, a w przy­pad­ku ich braku ustne lub pisemne oświad­cze­nie rodz­i­ca lub opieku­na dziec­ka.
    3. Jeżeli sys­tem e‑WUŚ nie potwierdza prawa do świad­czeń, pac­jent może je potwierdz­ić poprzez okazanie odpowied­niego doku­men­tu potwierdza­jącego pra­wo do świad­czeń opie­ki zdrowot­nej lub poprzez złoże­nie stosownego oświad­czenia.
    4. Wery­fikacji w sys­temie e‑WUŚ nie wyma­ga­ją pac­jen­ci korzys­ta­ją­cy ze świad­czeń na pod­staw­ie tzw. przepisów o koor­dy­nacji. Tacy pac­jen­ci win­ni okazać się jed­nym z niżej wymienionych doku­men­tów wydanych przez insty­tucję innego państ­wa UE/EFTA:
  • EKUZ – Europe­js­ka Kar­ta Ubez­pieczenia Zdrowot­nego,
  • cer­ty­fikat tym­cza­sowo zastępu­ją­cy EKUZ,
  • poświad­cze­nie potwierdza­jące pra­wo do świad­czeń opie­ki zdrowot­nej na tery­to­ri­um Rzeczy­pospo­litej Pol­skiej,
  • for­mu­la­rz E112/S2/S3,
  • for­mu­la­rz E123/DA1.

SPZZOZ w Wyszkowie przys­tąpił do ogólnopol­skiego pro­gra­mu „Bądź przy mnie – wspar­cie społeczne i duchowe dla chorych hos­pi­tal­i­zowanych z powodu COVID-19”.

Jest to pro­gram umożli­wia­ją­cy chorym, szczegól­nie niesamodziel­nym, w stanie ciężkim lub w stanie zagroże­nia życia, wirtualny/telefoniczny kon­takt z osoba­mi bliski­mi, jak również bezpośred­ni kon­takt z kapelanem.Bliscy osób hos­pi­tal­i­zowanych na odd­ziale covi­d­owym mogą kon­tak­tować się z nimi dzwoniąc na numery:724–228-361 lub 724–228-362.

Nawigator pacjenta

    Emp­ty sec­tion. Edit page to add con­tent here.

    Nawigator pacjenta

     

    Skip to content